Oppdatert informasjon kl 17.45
Feilen skal nå være rettet og nødnett samt ordinære samtaler skal fungere som normalt.
Oppdatert informasjon kl 15.00
Telenor CNOC har tidligere meldt at anrop til nødnumre går som normalt, men vi ser dessverre at enkelte kunder fortsatt kan oppleve forsinkelser.
Vårt råd fra tidligere gjelder ennå: Hold linjen og vent til du blir oppkoblet når du ringer til 110, 112 og 113.
For vanlige anrop: Vi ser en bedring i situasjonen, men feilen er fortsatt ikke løst. Vi fortsetter arbeidet med å løse problemene.
Telenor CNOC overvåker situasjonen nøye og fortsetter arbeidet med å gjenopprette alle tjenester.
Oppdatert informasjon kl 14.30
Det meldes om fortsatt feilmeldinger på anrop til nødnumrene. Trenger du hjelp fra brannvesenet kan du kontakte oss på nummer 51 91 85 00. Brannvesenet i Sokndal er kjent med situasjonen og kan bistå ved behov.
Oppdatert informasjon kl14.00:
Alle anrop til 110,112 og 113 går nå som normalt. Enkelte kunder kan oppleve forsinkelse og feil på tale. SMS og mobildata fungerer som normalt. Feilen skyldes et strømbrudd på en av sentralene våre (Telenor). Vi ser fortsatt en bedring, og fortsetter arbeidet med å rette opp i feilen. Konsekvens: Telenor CNOC jobber med å få oversikt over gjenstående konsekvens, de mest kritiske systemene har kommet tilbake i normal drift.
På nettsidene til SUS:
https://www.helse-stavanger.no/om-oss/nyheter/113-er-ustabilt/
Oppdatert informasjon kl13.25:
Status: Feilen på nødnummer er nå løst og all trafikk er normalisert mot 110, 112 og 113. Ny status vedrørende resterende konsekvens innen klokken 14:00
Konsekvens: Telenor CNOC jobber med å få oversikt over gjenstående konsekvens, de mest kritiske systemene har kommet tilbake i normal drift.
Kontaktinformasjon til politi, helse og brannvesen:
Nødetatene kan nås på alternative telefonnummer: Sør-Vest: 51 91 85 00 (brann)