Frister for å bruke Fritidskortet

Bufdir  Fritidskortet for 2021 slettes ved årsskiftet. Siste frist for å få refundert allerede betalte årskontingenter for 2021 er 19. desember. Fritidskortet for 2022 fylles opp med nye 1 000 kr 1. januar 2022.

Fritidskortet er et tilbud til alle barn og unge mellom 6 og 18 år som har folkeregistrert adresse i Sokndal.

På fritidskortet får man 1 000 kr i halvåret som kan brukes til én eller flere faste og organiserte fritidsaktiviteter. Pengene på Fritidskortet tilhører hvert enkelt barn, og pengene som ikke brukes kan ikke overføres til andre søsken eller barn. Fritidskortet gjelder fra det kalenderåret du fyller 6 år til og med kalenderåret du fyller 18 år.

Du kan bruke Fritidskortet på faste fritidsaktiviteter i andre kommuner, så sant organisasjonen er godkjent av Sokndal kommune som arrangør.

For å bruke kortet må man logge seg inn på Sokndal Friskus. Husk å opprette egen bruker og last ned Fritidskortet til barnet ditt.

Refusjon av allerede betalt årskontingent

Dersom du allerede har betalt et årskontingent for 2021 kan halve årskontingenten refunderes. Siste frist for å sende inn dette er 19. desember. For å få refundert beløpet MÅ man laste ned Fritidskortet til barnet på forhånd. Deretter sendes en e-post til geo@sokndal.kommune.no med følgende informasjon:

• Merk e-posten «Refusjon Fritidskort»
  • Legg ved kopi av faktura og kvittering på at du har betalt den.
  • Skriv inn fullt navn på foresatte og på barnet samt kontaktinformasjon.
  • Skriv inn kontonummeret som beløpet skal refunderes til.

Dersom noe av dette mangler, kan vi ikke få refundert beløpet.