Invitasjon til å komme med innspill om nye byggeområder for fritidsbebyggelse – kommuneplanens arealdel

Det ble varslet oppstart av kommuneplanens arealdel høsten 2022 med frist for innspill satt til 19.10.2022. Igjennom prosessen med utarbeidelse av planforslaget har kommunen blant annet tatt en gjennomgang av alle fritidsboligområdene, som områder for overnattingsmuligheter (utleie, turisme o.l) i gjeldende kommuneplan.

Vurderingen etter denne gjennomgangen samt av mottatte innspill, har medført at kommunen ønsker å ta en ny runde og ønsker å få flere innspill til byggeområder for fritidsbebyggelse.

For å lage en best mulig plan trenger vi din hjelp til å lokalisere nye, eller justere eksisterende områder for fritidsbebyggelse. Har du ideer eller synspunkt på fremtidige byggeområder for fritidsbebyggelse eller overnattingsmuligheter i Sokndal, har du nå anledning til å komme med innspill. Alle innspill, store og små, vil bli vurdert, men vi kan likevel ikke garantere at alle innspill tas med i planen

Er du usikker, eller lurer du på noe, eller trenger hjelp med innspillet ditt ta kontakt med Arkit Arealplan ved Marius Janvin som bistår kommunen i planarbeidet på epost mj@arkit.no eller telefon 51 40 50 16 eller plansjef Dag Kjetil Tonheim på telefon 958 84 976.

Frist for å komme med innspill er 07.08.2023.

Innspill til byggeområde for fritidsbebyggelse merkes med «Hytter arealdel» og sendes direkte pr. e-post til: postmottak@sokndal.kommune.no eller Sokndal kommune, Gamleveien 20, 4380 Hauge i Dalane Det må ligge ved en kort beskrivelse av hva en ønsker vurdert, et kart som viser avgrensning samt kontaktinformasjon.

Det vil også bli arrangert åpen dag den 03.08.2023 på rådhuset fra kl. 13.00-18.00, hvor de som ønsker å ta en prat kan komme innom. Der vil en kunne få hjelp til å få ut kart, informasjon som er nyttig å ha med m.m.