Nyskapingsuka i Dalane 2024

Nyskapingsuka i Dalane er ei uke med fokus på innovasjon, entreprenørskap og nye muligheter for næringslivet. Arrangementene skaper møteplasser for utveksling av kunnskap og idéer samt knytte nyttige kontakter.​

Nyskapingsuka i Dalane er et felles konsept for en rekke uavhengige arrangementer som har fokus på innovasjon, entreprenørskap og nye muligheter. Målgruppen er bred: nyetablerte bedrifter og gründere, etablerte bedrifter, elever og andre som har interesse for innovasjon og nyskaping.

Nyskapingsuka i Dalane er et samarbeid mellom Eigersund Næring og Havn, Næringsforeningen, U37 Dalane, Energy Innovation, Kvernhuset, Skape, Innovasjon Norge, Rogaland fylkeskommune og kommunene i Dalane.

Arrangementene har fokus på god og nyttig informasjon for nyetablerere, inspirerende historier fra gründere, informasjon om nye muligheter i ulike bransjer og andre spennende samlinger med mer spissede temaer.

Sjekk årets arrangementer:

Egersund-konferansen 2024

Mandag 3. juni: EK24 i Egersund Kino og Kulturhus. Årets overskrift for konferansen er: «Samle kreftene rundt muligheter i Dalane».

Etablererkurs

Tirsdag 4. juni: Vil du starte ditt eget firma og virkeliggjøre din idé? Vil du bli motivert til å ta tak i din framtid? Kurset er for etablerere som nylig har etablert, eller har en plan om, å etablere egen bedrift.

Onsdag 5. juni kl. 10-11.30: Hvordan forberede en god Pitch for å skape interesse for nettopp din bedrift og din teknologi

Tilskuddsordninger/virkemidler for næringslivet

Onsdag 5. juni kl. 11.30-13.30: Representanter fra bl.a Innovasjon Norge, Rogaland Fylkeskommune og Skape, vil gi innblikk i en rekke ulike typer virkemidler som gründere, næringslivsaktører og etablerte bedrifter kan søke på. Inkludert lunch.

Nyskapingslunsj

Torsdag 6. juni kl. 12-14 på Langholmen: Nyskapingslunsjen er for deg som vil høre de gode günderhistoriene, men også om potensielle fallgruver. Program oppdateres.

Grønn omstilling i Dalane

Tirsdag 11. juni kl. 12-16.30: Denne konferansen vil ikke bare presentere de siste fremskrittene innen grønn omstilling, men også vise hvilke muligheter næringslivet i regionen har til å ta del i og dra nytte av denne utviklingen. Vi ser frem til å ønske deg velkommen til en dag med inspirasjon, kunnskap og viktige diskusjoner om veien mot en mer bærekraftig fremtid

Merk: all info og bilder er hentet fra https://enhkf.no/naering/nyskaping/