PlanID 2023001 Detaljregulering for Åna-Sira

LMT vedtok i møte 3. juni å legge detaljregulering for Åna-Sira ut på høring og offentlig ettersyn.

Hovedutvalg for landbruk, miljø og teknikk vedtok i sak 038/24 den 03.06.2024 å legge detaljregulering for Åna-Sira ut på høring og offentlig ettersyn. Formålet med planarbeidet er å oppdatere og sanere eksisterende reguleringsplaner i området til en samlet plan slik at kart og bestemmelser stemmer overrens med dagens situasjon. Hensikten er å lage en helhetlig plan for Åna-Sira som legger nødvendige føringer for utvikling i området.

Forslaget til reguleringsplan med bestemmelser og tilhørende dokumenter er lagt ut til offentlig ettersyn på Rådhuset, Gamleveien 20, Hauge i Dalane, hvor en også kan få kopi av dokumentene. Alle dokumenter er tilgjengelige i kommunens digitale planregister https://www.arealplaner.no/1111/arealplaner/101

Uttalelser/merknader til planforslaget rettes til Sokndal kommune, Gamleveien 20, 4380 Hauge i Dalane eller til postmottak@sokndal.kommune.no innen 16. august 2024

Folkemøte
Sokndal kommune inviterer til folkemøte om detaljregulering for Åna-Sira. På møtet vil kommunen og plankonsulent informere om planarbeidet så langt og prosessen videre, og det vil være mulighet for å stille spørsmål. Alle som ønsker er velkomne til å delta.

Møtested:          Åna-Sira Klubbhus, Åna-Sira-veien 1, 4420 Åna-Sira

Tidspunkt:         Onsdag 14. august kl 18:00-20:00

Åpen kontordag
Det arrangeres også åpen kontordag i forbindelse med planarbeidet der en kan komme på drop-in og diskutere saken sammen med kommunen.

Sted: Joker Åna-Sira, Åna-Siraveien 1560, 4420 Åna-Sira.

Tidspunk: 8. august kl 13:00-17:00

Det er også mulig å avtale eget tidspunkt for å diskutere saken.

Planrådgiver Annika Hagen
Epost aha@sokndal.kommune.no