Tid for å lese av vannmåleren

​​​​
Det er tid for vannmåleravlesning. Avlesningen kan sendes via sms, www.leseav.no og kort. Koden for å registrere elektronisk kommer via sms eller på tilsendt kort.

SMS sendes ut 14. desember.

Alle som har vannmåler skal lese av denne en gang pr. år. 14. desember vil Sokndal kommune sende ut en SMS for vannmåleravlesning. Alle som mottar denne SMSen blir bedt om å svare med målerstand innen 21. desember (tall bak kommaet eller røde tall skal ikke tas med). De som ikke har svart innen fristen vil få en påminnelse i løpet av uke 52 med en ny frist 31. desember.

Mobilnummer hentes fra Difi kontaktregister, på 1881 eller folkeregisteret. Det kan skje at meldingen går til feil mottaker (eks. eier som har flere registrerte mobilabonnement), hvis dette skal endres må du ta kontakte med oss. Bruk helst epost vannmaler@sokndal.kommune.no eller ring 51 47 06 38. Husk å sjekke at målernummeret i SMS-varselet stemmer med målernummeret på vannmåleren. Du vil motta kvitteringsmelding etter innsending, men dette kan ta tid hvis det er stor pågang.

Avlesningskort og registrering på nett www.leseav.no
Noen av abonnentene får avlesningskort i posten med en 6-tegnskode (bokstavkode). Denne koden må brukes for å knytte avlesningen til rett vannmåler. Du kan levere kortet på servicetorget, skanne/ta bilde av svarslipp og sende denne til vannmaler@sokndal.kommune.no eller sende via post Sokndal kommune, Gamleveien 20, 4380 Hauge i Dalane.

Hvis det registreres flere avlesninger vil det alltid være den siste som er gyldig.

Svarperiode:
Det er mulig å rapportere vannmåleravlesninger fra 14. desember til 31. desember. Det er ikke mulig å ha lengre svarfrist på denne type SMS enn 10 dager. Etter dette blir linken ugyldig og du vil få en feilmelding.