Titania gir julestøtte til de som trenger det mest

Det startet med et forslag til ledergruppen fra personalsjef på Titania Lars Raymond Sondresen. Etter at årets julebord ble avlyst satt bedriften igjen med noen midler, og disse ble foreslått brukt på et samfunnsnyttig formål. Med bakgrunn i de høye strømprisene vi nå ser ble det besluttet at pengene skulle gis som støtte til de familiene i Sokndal som trenger det mest. Totalt ble 100 000 kroner satt av.

Etter at Titania tok kontakt har kommunens NAV kontor organisert det videre arbeidet og 30-35 husstander vil nå få en ekstrautbetaling før jul. Det var viktig for Titania at denne støtten kommer som et tillegg for dem det gjelder, og NAV leder Jørgen Orlin forsikrer at støtten utbetales som en ekstra stønad uten avkortning i noen andre ordninger.

Ved flere anledninger de siste årene har Titania bidratt i samfunnsnyttige prosjekter i kommunen. Det at de nå velger å gjøre julen litt enklere for familier som strever viser hvilken viktig aktør de er i vårt lokalsamfunn, uttaler kommunalsjef helse og omsorg Sigmund Hadland Jr.

Dette er en veldig gledelig nyhet. Det er et fint bidrag til de familiene som nå får denne støtten, uttaler ordfører Jonas Andersen Sayed.